(Weer) aan het werk

Halte Werk kan u helpen weer werk te vinden, of u nu wel of geen beperking heeft. Wij zoeken samen met u uit wat uw mogelijkheden zijn. U heeft daarbij een vast contactpersoon: uw klantmanager. We kunnen bij uw bemiddeling naar werk gebruikmaken van bijvoorbeeld een proefplaatsing met behoud van uitkering, sollicitatietraining of loonkostensubsidie voor de werkgever (vergoeding als u minder productief bent door een beperking).

Uw Halte naar Werk

Ontvangt u van ons een uitkering volgens de Participatiewet? Dan moet u (indien haalbaar) zorgen dat u zo snel als mogelijk uw eigen geld verdient zodat u de uitkering niet meer nodig heeft. Het ontvangen van een uitkering betekent nog andere plichten, maar ook rechten. Deze staan allemaal hieronder genoemd. Ze staan ook in het besluit dat u van ons heeft ontvangen.

Uw taak: werk vinden

Wanneer u een uitkering ontvangt van Halte Werk, betekent dit dat u

  • actief moet solliciteren naar werk (bekijk ook onze vacatures).
  • moet zorgen dat u een goed CV heeft.
  • moet meewerken aan trajecten naar werk die uw klantmanager u aanbiedt (zoals bijvoorbeeld een cursus die uw kans op werk vergroot).
  • Dit zijn uw plichten. Alleen bij dringende redenen kan Halte Werk iemand tijdelijk ontheffen van zijn of haar arbeidsverplichtingen.

Onze taak: u begeleiden naar werk

Wanneer u in staat bent om aan het werk te gaan dan verwijst uw klantmanager u door naar het WerkgeversServicepunt bij Halte Werk.
Het WerkgeversServicepunt (WSP) begeleidt u naar werk door:

  • u te helpen zoeken naar werk
  • een cursus, training, een werkervaringsplaats of vrijwilligerswerk te regelen
  • speciale afspraken te maken met werkgevers om ze aan te moedigen u werk te geven.  Als er bij u sprake is van een beperking, kan het zijn dat u niet volledig uw geld kunt verdienen. Dan is er misschien voor de werkgever subsidie (tegemoetkoming in kosten) te regelen. Bekijk het filmpje over hoe wij u helpen door werkgevers te stimuleren op het youtube-kanaal van Samen voor de klant.

Als werken (nog) niet kan

Wanneer werken nog niet kan biedt uw klantmanager u een traject aan om te zorgen dat u uiteindelijk toch weer aan het werk kunt. Wij werken samen met andere organisaties om u weer aan het werk te helpen. Wij kunnen u ook doorverwijzen naar ons WerkgeversServicepunt voor bemiddeling naar werk.